اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۴ با چالشها و فرصتهای زیادی روبهرو است. از یک سو، بهبود روابط بینالمللی و گشایشهای سیاسی میتواند به کاهش قیمت دلار، تقویت پول ملی و مهار تورم منجر شود. اما از سوی دیگر، در صورت تداوم فشارهای خارجی و داخلی، ممکن است شاهد تشدید بحرانهای اقتصادی و افزایش تورم در کشور باشیم.
رئیس هیات عامل ایدرو از رشد ۳۵۵ درصدی اسقاط خودرو در سال گذشته خبر داد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: در گذشته گارانتی خودروهای وارداتی توسط خود تولیدکنندگان اصلی ارائه میشد، اما در حال حاضر طبق ضوابط داخلی کشور، شرکتهای واردکننده خود باید این تضمین را به عهده بگیرند.
رئیس پلیس راهور فراجا از پایان موفق طرح نوروزی ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: ۲۵ درصد از مسافران هنوز در سفر هستند.
صنعت خودروسازی پاکستان که عمدتاً توسط شرکتهای اندوس موتورز (تویوتا)، هوندا اطلس و پاک سوزوکی هدایت میشود، در گذشته به شدت به قطعات وارداتی برای مونتاژ داخلی وابسته بوده است. اما در سال های اخیر، این صنعت به تدریج به سمت آمادگی برای صادرات حرکت کرده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو از روند نصب و راهاندازی رباتهای پاشش در سالن رنگ دو بازدید کرد.
با انجام آزمایشهای متعدد و استفاده از دانش پیشرفته جهانی، تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید با داشتن بدنه فوق العاده مستحکم، باتری لیتیومی مقاوم در برابر آب و خاک و استفاده از تکنولوژهای پیشرفته، تبدیل به معیاری برای تعریف ایمنی شده است.
معاون حمل و نقل وزارت راه وشهر سازی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال و مرکز کنترل راه این آزادراه، از مسافران نوروزی خواست پیش از حرکت از سامانه ۱۴۱ وضعیت ترافیکی جاده و شرایط جوی را جویا شوند.
پویش «نه به تصادف» با آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای جادهای، با هدف کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور ایجاد شد؛ این پویش با همکاری وزارت بهداشت، پلیس راهور. اورژانس کشور و سایر نهادهای اجرایی در تلاش است تا از طریق فرهنگسازی، آموزش، بهبود زیرساختها و رعایت اصول ایمنی، آمار حوادث رانندگی را کاهش دهد.
قیمت لیر ترکیه، ۵ فروردین ۱۴۰۴، به ۲۵۹۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۲.۱۴ درصدی داشته است.