1403 اسفند 5, یکشنبه با توجه به نیاز حیاتی مردم به وسایل نقلیه تا سال 2030 تعداد خودروها وسیله نقلیه شهری و مسافری، حدود 1.5 میلیارد تخمین زده شده است. با افزایش تعداد وسایل نقلیه، تقاضای انرژی در سراسر جهان نیز افزایش مییابد. لذا، چالشهای بیشتری در رابطه با سختگیری در امنیت مسافران، کاهش آلایندهها، سیستم هدایت ترافیک، بازیافت مؤثر، عمر وسیله نقلیه به وجود آمده تا بتوان با توجه به منابع طبیعی کم به میزان قابل توجهی صرفهجویی کرد. با توجه به این موضوع، برای خودروسازان فرصتهای زیادی ایجاد میشود، به این دلیل که OEMها تلاش خود را در جهت توانایی راحت ، ایمن و سازگار با محیط زیست هدف قرار میدهند. در این زمینه فناوری نانو میتواند با افزودن به پیشرفتهای اساسی و تولید مواد و فرآیندهای خلاقانه در حوزه خودرو، کار بزرگی را به عهده بگیرد. البته OEMهای خودرو به صنعت داخلی بستگی دارد تا از پتانسیلهای نوآوری منحصر به فرد مواد غیر ساختاری استفاده کنند و در نتیجه موقعیت خود را برای حفظ و گسترش بازار ارتقا دهند. به نظر میرسد که هنوز از فرصتهای ارائه شده توسط فناوری نانو به اندازه کافی استفاده نشده است. نیاز است که شرکتهای داخلی، صنعت خودرو و موسسات تحقیقاتی با یکدیگر همکاری کنند تا فرآیندهای نوآوری لازم را از طریق فناوری نانو شناسایی و آغاز کنند. در این تحقیق برای متمایز کردن مجموعه ای از برنامههای کاربردی برای فناوری نانو در فضای خودرو از نقطه نظر OEM خودکار و بررسی پتانسیل مالی و فنی برای توسعه بیشتر آنها مطالعه شده است.