1403 اسفند 13, دوشنبه در این مقاله، مقایسهای محیطزیستی بین خودروهای سواری الکتریکی، هیبریدی، LPG و بنزینی با استفاده از روش ارزیابی چرخه حیات (LCA) انجام شده است. با بهکارگیری سیستم مدلسازی مبتنی بر بازه، تغییرات وزن، مصرف سوخت و انتشار آلایندهها در دستهبندی خودروهای خانوادگی به جای استفاده از مقادیر متوسط، در نظر گرفته شدهاند. برخلاف روشهای کلاسیک LCA، فاز استفاده از خودروها به گونهای مدلسازی شده است که خودروهایی با عمر کوتاه و طولانی را پوشش دهد. به این ترتیب، تعداد دفعاتی که یک خودرو باید تولید شود تا واحد مقایسه یا واحد عملکردی را پوشش دهد، محاسبه شده است. بر اساس فرضیات و روش محاسبه اثرات استفادهشده، اثر گلخانهای خودروهای LPG، هیبریدی و الکتریکی به ترتیب کمتر از خودروهای بنزینی است. ارزیابی تأثیر بر سلامت انسان و اسیدیسازی هوا نیز بهترین امتیاز محیطزیستی را به خودروی الکتریکی اختصاص داده است. همچنین، یک تحلیل حساسیت، همبستگی بین اثرات تنفسی و استانداردهای انتشار یورو را بررسی کرده است.