رنو داستر نسل اول (HS) در سال ۲۰۱۰ و سوار بر پلتفرم B0 رنو-نیسان، ویژه بازار کشورهای در حال توسعه از برند داچیا کشور رومانی (شریک تجاری رنو-نیسان در اروپای شرقی) روانه بازار جهان شد. از این بابت داستر عملا داچیا داستر به حساب میآید که از دیدگاه طراحی فنی پلتفرم با خودروهایی چون تندر۹۰ و ساندرو مشترک است. از سوی دیگر شرکت رنو برای حفظ ساختار اقتصادی داستر از پیشرانه ۲.۰ لیتری مشترک با رنو مگان بهره گرفت تا با افزایش حجم اشتراکات فنی میان خودروهای همخانواده، هزینه تولید و تامین خدمات خودرو را تا حد ممکن پایین نگه دارد. این موضوع سرانجام به معقول و اقتصادی بودن قیمت نهایی خودرو منجر شد که برای داستر یک برگ برنده بسیار مهم به حساب میآید. داستر بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به بازار ایران راه یافت که در سه تیپ مختلف SE تک دیفرانسیل، SE و PE دو دیفرانسیل به فروش رسید. نسخه SE نمونه فول و نسخه PE نسخه نیمه فول است.