خبرخوان

اخبار

برگزاری اولین جلسه با موضوع برنامه تولید و واردات زیرساخت نرم افزار در وزارت صمت با حضور مدیرکل دفتر تخصصی تجهیزات برق، الکترونیک،نرم افزار وصنایع خلاق جناب آقای دکتر آزاد بخت و شرکت های تولید کننده نرم افزار کشور.
طبق اعلام مدیرعامل ایران‌خودرو، برنامه آینده این شرکت بر تولید خودروهای هیبریدی متمرکز است.
۱۴گروه صنعتی ایران خودرو با هدف کنترل اختلاف قیمت خودرو، با برگزاری طرح‌های ثبت‌نام خودرو (یکساله، ۳ ماهه و تحویل ۳۰ روزه) از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام به عرضه محصولات خود می‌کنند.این خودروساز تا پیش از راه‌اندازی سامانه یکپارچه، محصولات خود را به صورت مستقیم و با قرعه‌کشی در درگاه اختصاصی فروش ایران خودرو عرضه می‌کرد.
طبق قانون اجزای موتوری، انتقال نیرو، موتور، گیربکس، دیفرانسیل، پمپ‌های گازوئیل و بنزین را مراکز اسقاط خودروهای فرسوده به هیچ عنوان نمی‌توانند بفروشند.
امروزه در کشور ایران، نوسانات قیمت در بازار خودرو به امری عادی تبدیل شد‌ه است. در چنین شرایطی، صاحبان خودرو برای حفظ سرمایه خود به دنبال راهکارهایی از جمله استفاده از پوشش نوسان قیمت در بیمه بدنه هستند.
دروازه واردات خودرو باز شد ! دوشنبه, 06 اسفند 1403
آزادسازی واردات خودرو از آن دسته مسائلی است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون بین مجلس، دولت و بازار خودرو در حال رفت و آمد بود. در نهایت ۱۶ خردادماه ۱۴۰۱، رئیس مجلس شورای اسلامی قانون واردات خودرو را برای مدت ۵ سال، جهت اجرا به دولت ابلاغ کرد.
فاصله طولی خودروها در جاده ها سنجیده می شود . این روزها و هم‌زمان با روزهای باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی، مسئولان پلیس راهور از اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۴ و طرح نظارت بر ناوگان مسافربری خبر می‌دهند.
روند واردات خودرو نسبت به پارسال بهبود یافته اما همچنان جای دفاع ندارد؛ به نظر می رسد متولیان می توانند به جای تخصیص ارز فراوان به مونتاژکاران بخشی را هم به واردات خودروی نو و کارکرده دهند . طبق گفته فعالان صنعت خودرو شرکت‌های مونتاژکار ایرانی سودهای کلانی می‌برند به شکلی که باعث شده شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز به دنبال مونتاژ و استفاده از قطعات چینی بروند زیرا هم سود کلان و هم دردسر و هزینه کمتری دارد .
نوسانات نرخ ارز بسیاری از بازار‌ها را تحت تاثیر قرار داده است؛ به‌دلیل رکود تورمی و کمبود نقدینگی در بازار در طی یک سال گذشته تاثیرگذاری قیمت دلار بر خودرو کاهش یافته و قیمت خودرو از قیمت واقعی دلار عقب است. نوسان نرخ ارز نیز قدرت تصمیم‌گیری و خطرپذیری را از مردم گرفته و به دلیل آثار روانی آن بر بازار، نوعی سردرگمی ایجاد کرده است.
ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران پیام‌های بسیاری برای اهل فن دارد؛ از عدم حضور بزرگان تولید خودرو در این هماورد سالانه تا ضعف و نگاه سطحی شرکت‌های حاضر که با نمایش داشته‌هایشان در این فضا این ابهام را در اذهان ایجاد می‌کنند . نکته قابل‌توجه شاید این باشد؛ شرکت‌هایی که به تعداد زیاد متولد شدند تا کار واردات خودرو را برعهده بگیرند و خود را جایگزین بزرگان این بازار در سال‌های گذشته کردند، گویا برخی از آنها از کارشناسان زبده خودرویی و حتی مارکتینگ و بازاریابی بهره‌ای نبرده‌اند! این نکته را می‌توان در شکل غرفه‌ها، برگزاری و دیگر پارامترها مشاهده کرد.