در قلب گیربکس Renault Captur، شفت ورودی وظیفه انتقال مستقیم نیرو از موتور به مجموعه دندهها را بر عهده دارد.
رولبرینگ شفت ورودی، بخش حیاتی این سیستم است که باعث چرخش روان، کاهش اصطکاک و جلوگیری از لرزش و صدای اضافه میشود.
در صورتیکه صدای غیرعادی از ناحیه گیربکس شنیده شود یا تعویض دندهها با لرزش همراه باشد، احتمال خرابی رولبرینگ شفت ورودی وجود دارد.
مجموعه رولبرینگ ورودی گیربکس کپچر، با طراحی دقیق کارخانهای (OEM Design)، تمامی قطعات داخلی شامل بلبرینگ اصلی، بوش نگهدارنده و اورینگ آببند را در بر دارد تا پس از نصب، نیاز به هیچگونه تنظیم اضافه نداشته باشید.
طراحی مهندسی و جنس مواد
این مجموعه از فولاد کروم-کربن با عملیات حرارتی خاص تولید شده است تا در برابر حرارت، فشار و سایش مقاوم باشد.
گریس صنعتی مخصوصی که درون رولبرینگ تزریق شده، تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پایداری دارد و در شرایط رانندگی سنگین یا ترافیک شهری، عملکردی کاملاً ثابت ارائه میدهد.
ویژگیهای مهندسی برجسته:
دقت ابعادی کمتر از ۰٫۰۰۱ میلیمتر
مقاوم در برابر شوکهای ناگهانی در لحظه تعویض دنده
عمر مفید بیش از ۸۰٫۰۰۰ کیلومتر در تستهای آزمایشگاهی
کاهش ۱۵٪ اصطکاک در مقایسه با مدلهای متفرقه
سازگاری و نصب
این مجموعه مخصوص گیربکسهای دستی (Manual Transmission) رنو کپچر مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ طراحی شده است و بهصورت Plug & Fit روی شفت ورودی نصب میشود.
فرآیند نصب باید توسط تعمیرکار متخصص گیربکس انجام گیرد تا از تنظیم دقیق محور و جلوگیری از نشت روغن اطمینان حاصل شود.
نکته مهم: در هنگام نصب، توصیه میشود روغن گیربکس نیز تعویض گردد تا روانکاری در سطح استاندارد باقی بماند.
مزایا و کارکرد بهینه
حرکت روان دندهها بدون لرزش و صدا
انتقال دقیق گشتاور از موتور به گیربکس
افزایش طول عمر دندهها و شفت ورودی
جلوگیری از نشتی روغن از ناحیه شفت ورودی
کاهش مصرف سوخت به دلیل کاهش اصطکاک داخلی